آیا دکتر مهدی اخوان بهابادی نفر اول کنکور سراسری 75 در پست قائم مقام وزیر ارتباطات  هم شاگرد اول می ماند؟



یزدفردا "شنیده بودیم " از پس هر جوانی، جوان‌تری می‌آید "مهدی اخوان بهابادی همانی است که اخیرا برجای ظریفکار در مرکز تحقیقات مخابرات ایران نشسته با این تفاوت که او جوان‌ترین معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌المللی است که وزارت فاوا به خود دیده است.

به گزارش یزدفردا "او که 10 دی ماه سال جاری از سوی رضا تقی پور –وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- حکم معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل این وزاتخانه را بر عهده گرفت، خیلی زود به رسم معاونان پیشین این بخش به عنوان سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز منصوب شد.

رزومه تحصیلی این جوان یزدی نشان می‌دهد که او در سال 75 رتبه اول کنکور سراسری و در سال 78 رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد کسب کرده و در سال 1379 با کسب رتبه اول از دانشکده فنی دانشگاه تهران در میان تمامی ‌رشته‌ها فارغ‌التحصیل شده است.

اخوان بهابادی تحصیلات خود را تا پایان مقطع دکترا در رشته مهندسی برق- مخابرات دانشگاه تهران گذرانده و کسب رتبه اول المپیاد دانشجویی مهندسی برق کشور در سال 1379 و کسب عنوان دانشجوی نمونه سال کشور در همین سال از دیگر سوابق او است که اکنون باید دید آیا او خواهد توانست عنوان نخست مدیریت و مدیریت نمونه را نیز در پست‌های اجرایی به دست آورد؟

او که در رزومه کاری خود دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه MIT آمریکا به مبلغ 50هزاردلار را ذکر کرده و از پذیرفتن آن سر باز زده است، در نخستین سخنرانی خود بعد از پذیرش مسوولیتش در وزارت ارتباطات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران، گفت: در صورتی‌که فرصت‌های تحقیقاتی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد، تنوع و نوآوری‌هایی در دانشگاه ها رخ می‌دهد که می‌تواند مانع از فرار مغزها شود.

او بورس تحصیلی از سوی چهار دانشگاه دیگر آمریکا را نیز داشته اما اکنون عضو هیات علمی‌ دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است و در سال 1382 نیز توانست عنوان برگزیده علمی ‌ربع قرن کشور در سال 82 را از سوی دولت ایران دریافت کند.

مهدی اخوان بهابادی متولد سال 1357 است و در نخستین روزهای فعالیت خود خصوصی‌ها را به یاری طلبید و از 160 میلیارد تومان وام به شرکت‌های خصوصی خبر داد و در سخنانی، گفت: فقط كافی است تسهیلاتی به شركت‌های ایرانی خصوصی كه خودشان برای حضور در این بازار متقاضی هستند، بدهیم و از آن‌ها حمایت كنیم زیرا خودشان خیلی از كارها را بهتر از دولت جلو می‌برند به دلیل این كه ذات خصوصی بودن این چنین شرایطی را ایجاب می‌كند. اگرچه اخوان در کارنامه تحصیلی خود رتبه‌های اولی بسیار دارد اما باید دید آیا خواهد توانست رتبه موفق‌ترین مدیر مرکزی را به دست آورد که تاکنون میانسالان و با تجربه‌های بسیاری به خود دیده است. باید منتظر بود !

ساختار جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حفظ وظایف حاکمیتی در مجموعه وزارت تدوین و به تصویب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری رسید که بر اساس آن مهدی اخوان بهابادی به سمت قائم مقام وزیر ارتباطات در فناوری و امور بین الملل منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه هیئت دولت، دستگاههای دولتی باید تا پایان سال 88 نمودار سازمانی خود را بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح می کردند که بر این اساس ساختار وزارت ارتباطات تغییر کرده و دو معاونت فناوری اطلاعات و معاونت آموزش، پژوهش و امور بین الملل این وزارتخانه منحل شده و معاونت جدیدی تحت عنوان "معاونت فناوری و امور بین الملل" شکل گرفت.

ساختار جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حفظ وظایف حاکمیتی در مجموعه وزارت تدوین و به تصویب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری رسیده است.

در این نمودار سازمانی، چهار معاونت "برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات"، " فناوری و امور بین الملل"، "حقوقی، امور دولت و مجلس" و "توسعه مدیریت و هماهنگی امور پشتیانی" برای مجموعه وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فضایی ایران، شرکت فناوری اطلاعات ایران، شرکت پست، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت دولتی پست بانک نیز از جمله شرکتهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شوند.

بر این اساس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهدی اخوان بهابادی را که پیش از این معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل این وزارتخانه بود را به سمت قائم مقام وزیر در فناوری و امور بین الملل منصوب کرد.

اخوان بهابادی رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز بود و طبق حکم وزیر ارتباطات، سیاستگذاری، راهبری و نظارت بر طرحها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه وزارت، شرکتها، سازمانها و مراکز تابعه این وزارتخانه را عهده دار شده است.

با انحلال معاونت فناوری اطلاعات در ساختار جدید وزارت ارتباطات، عبدالمجید ریاضی که پیش از این معاون فناوری اطلاعات وزیر بود هنوز به سمت جدیدی در این وزارتخانه منصوب نشده است.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا